Grand Teton Route 26 Augustus - Reisverslag uit Teton Village, Verenigde Staten van Erik en Eveliene - WaarBenJij.nu Grand Teton Route 26 Augustus - Reisverslag uit Teton Village, Verenigde Staten van Erik en Eveliene - WaarBenJij.nu

Grand Teton Route 26 Augustus

Door: Eveliene

Blijf op de hoogte en volg Erik en Eveliene

26 Augustus 2016 | Verenigde Staten, Teton Village

Op deze vrijdag vroeg opgestaan omdat het vandaag een lange reisdag zou worden. Wij hadden bedacht een mooie route te gaan rijden. Afstand zou iets meer dan 500 kilometer zijn. Route was inderdaad prachtig. Onderweg even naar enkele bosbranden staan kijken Triest omdat zoveel moois verloren gaat.
Halverwege de route hebben wij in Garden City een beroemde frambozen milkshake "gegeten". Dit betrof dus een grote beker, zeker een halve liter gevuld met frambozenijs. Zijn wij gewend een milkshake te drinken met een rietje, hier kregen wij er dus een lepel bij om het ijs op te lepelen. Van een shake was dus geen sprake.
Rond 16.00 uur bereikte wij het liefelijke plaatsje Jackson en hebben aldaar de nationale parkenpas aangeschaft. Deze zal ons komende weken toegang tot diverse parken verschaffen.
Daarna op naar Togwotee Mountain lodge om in te checken in ons hotel.
Mooie ruime kamer. Spullen gedropt en op naar het echte park van Grand Teton. Via een mooie weg hebben wij Jenny Lake bereikt met een goed uitzicht op de mooie bergen van Grand Teton.
Rond schemering zijn wij weer richting hotel gereden. Hebben een steak en een hamburger gegeten en de dag van morgen even doorgenomen.
Was het plan een korte rit te maken om het Yellowstone Park vanaf de zuidkant te benaderen, is gebleken dat deze toegang versperd is vanwege de bosbranden. Voor ons betekent dit een extra route om het park nu via de westkant te bereiken. Wij hebben op de ouderwetse manier met de grote landkaart op tafel een mooie route uitgestippeld. Verwachte extra reistijd ca 3-4 uur.

• 28 Augustus 2016 - 07:34

René En Caroline:

Jammer van de bosbranden maar ik denk dat er nog genoeg moois overblijft.
    Veel plezier met al dat moois
    Groetjes

• 28 Augustus 2016 - 13:25

Christine :

Jeetje, wat een afstanden zeg. Kunnen jullie mij vertellen hoe ik de foto's openen kan? Ik zie alleen het bovenstukje. Veel plezier.