Yellowstone watervallen, poelen, meren 29 augustus - Reisverslag uit West Yellowstone, Verenigde Staten van Erik en Eveliene - WaarBenJij.nu Yellowstone watervallen, poelen, meren 29 augustus - Reisverslag uit West Yellowstone, Verenigde Staten van Erik en Eveliene - WaarBenJij.nu

Yellowstone watervallen, poelen, meren 29 augustus

Door: Erik

Blijf op de hoogte en volg Erik en Eveliene

29 Augustus 2016 | Verenigde Staten, West Yellowstone

Zoals gisteren gezegd gingen wij voor de watervallen. Vanuit ons hotel zijn wij richting Canyon Village gereden. Onderweg hebben wij de Steamboat geyser, de artist paintpot, en het monument geyser bassin bezocht. Mooie kleuren in een omgeving waar je het niet verwacht. Daarna naar een kleine waterval, de Virginia cascade, en vervolgens naar de Upper en de Lower Falls. Naar de Lower falls hebben wij een wandeling gemaakt en veel foto's geschoten. Ruim 180 meter gedaald en geklommen, ook wel is goed tijdens zo'n vakantie. De Upperfalls konden wij wel zien, maar de wandelroute ernaartoe zat dicht i.v.m. hernieuwde aanleg. Deze falls maken deel uit van de Grand Canyon of de Yellowstone. deze is 32 km lang en ruim 300 meter hoog. Geweldig!! Na deze watervallen op weg naar Yellowstone Lake hebben wij de Mud Volcano bezocht. Deze Mud volcano lijkt op een bijna kokend modderbad, maar dan heel groot en bijzonder. Bij Yellowstone Lake aangekomen hebben wij gelunched in de Lake lodge cafetaria, een oud maar erg sfeervolle accommodatie aan de rand van het Yellowstone lake. De route daarna naar het West thumb geyser bassin, deze liggen tegen het Yellowstone lake aan, mystic falls, en dan richting Midway geyser bassin.
De temperatuur van de geysers is vaak tussen de 70 en 90 graden, met soms nog hogere temperaturen. Toen wij dit allemaal hadden gedaan en het nog vroeg was, besloten wij om nog een keer terug te gaan naar de Grand Prismatic. Een grote geyser van 61 meter doorsnede.......en mijn favoriete plek tot nu toe. Hierna richting het hotel, want wij zijn lekker vroeg (dachten wij).... maar de natuur laat zich niet sturen..... eerst zien wij een grote groep Elken (herten) met een enorme Bull (stier) die wilden wij op de foto zetten, maar dat vergt geduld.... toen dat project af was gingen wij naar het hotel, maar helaas, onderweg komen wij al drie dagen langs dezelfde kleine brandhaard, maar die was vandaag al behoorlijk groter, maar onder controle.... echter toen wij langs de weg reden zagen wij ineens bij de Madison River boven aan de bergkam een kleine beginnende brand, snel naar een parkeerplaats gereden en daar de eerste foto's gemaakt, maar al snel zagen wij de eerste bomen vlamvatten en de grassen zich ontbranden.... zo'n mooie natuur, wederom verwoest door brand.... erg triest om t te zien, maar het heeft ook goede kanten, de ranger vertelde dat er na een brand altijd veel zaden op de grond terechtkomen, die op de nieuw gevormde grond snel tot volle groei komen. Dit proces had in 1988 ook plaatsgevonden. Het toen gevormde bos, staat nu wederom in brand.... kortom een mooie dag met vele nieuwe indrukken, ik verheug me op wat nog komen gaat. Morgen een reisdag van 491 miles naar Vernal een stuk lager in Amerika, het rijden is overigens geen straf met die mooie auto en die mooie rustige wegen.

• 30 Augustus 2016 - 07:00

Rosanne:

Ben weer bijgelezen.... mis wel een foo van yellowestone en de branden