Canyon Lands / Island in the sky 1 september - Reisverslag uit Moab, Verenigde Staten van Erik en Eveliene - WaarBenJij.nu Canyon Lands / Island in the sky 1 september - Reisverslag uit Moab, Verenigde Staten van Erik en Eveliene - WaarBenJij.nu

Canyon Lands / Island in the sky 1 september

Door: Eveliene

Blijf op de hoogte en volg Erik en Eveliene

01 September 2016 | Verenigde Staten, Moab

Vandaag dus opnieuw een Nationaal Park en wel Canyonlands. Zelf was ik nog niet in dit park geweest, dus ook voor mij een totale verrassing wat hier te zien was. Ik had begrepen dat dit park bekend staat om zijn vergezichten en niets is minder waar. Maar wat voor vergezichten. Er zijn 2 wegen door het park 1 van boven naar beneden, die het gebied Island in the Sky doorkruist en 1 weg van rechts naar links die het gebied van The Needles beslaat. Wjj hebben gekozen voor de dichtstbijzijnde weg door Island in the Sky. Deze weg heeft veel opritten naar Uitzichtpunten. Deze uitzichtpunten zijn te bezien vanaf de parkeerhaven of te zien dmv een kleine/grote wandeling. Totaal hebben wij 3 wandelingen gemaakt. INDRUKWEKKEND. De gehele wandeling weet je niet waar je kijken moet. Overal om je heen zie je veel moois. Dit varieert van beplantingen, rotsen, kloven, doorkijkjes en vooral veel zicht op de diepte onder je. Want Oh, Oh, wat sta je dan hoog.
Je loopt over plateau's, die door elementen in de natuur zijn gevormd. Enerzijds kan dat een mooie boog zijn, of een grote stapel "stenen". Ook de rivier (Colorado rivier of Green river) hebben hun werk in het verleden goed gedaan.
Al met al weer een dag met veel indrukken.
Morgen weer een reisdag. Op naar Monument Valley, alwaar wij met een
Jeep een excursie zullen maken.

• 02 September 2016 - 09:04

Njo Laa:

Het is fijn te lezen dat jullie beide genieten van al het moois dat jullie zien. Ik geniet van de mooie verhalen.