Van Bryce Canyon naar Zion Nat. Park 7 september - Reisverslag uit Springdale, Verenigde Staten van Erik en Eveliene - WaarBenJij.nu Van Bryce Canyon naar Zion Nat. Park 7 september - Reisverslag uit Springdale, Verenigde Staten van Erik en Eveliene - WaarBenJij.nu

Van Bryce Canyon naar Zion Nat. Park 7 september

Door: Eveliene

Blijf op de hoogte en volg Erik en Eveliene

07 September 2016 | Verenigde Staten, Springdale

Vandaag iets later wakker geworden, wij worden een soort van lui of zijn we toch wel een beetje moe van alle indrukken. Wij beginnen met een ontbijtje in de zon op het terras van Ruby's inn. In de supermarkt aldaar yoghurt, hotdog broodjes, nutella, kalkoen en kaas gehaald. Dit gecombineerd met een koffie en een thee en wij hadden een vorstelijk ontbijt. Op weg naar Zion Nationaal Park. Tocht zou ca 1,5 uur duren, maar ik ben inmiddels gewend aan het feit dat Erik bij elk leuk ount wil stoppen en zo ontdek ik ook andere dingen. In Glendale bij een autokerkhof gestopt. Al hoewel kerkhof, zo kwam het op mij over, maar er zat veel bruikbaars tussen. Ik zag dat Erik al kwijlend tussen al dat moois liep en zijn foto camera maakte weer overuren. Een onderdeeltje links of rechts en wat spuitwerk en Erik zag het al rijden. Keep on Dreaming, zal je op zijn amerikaans kunnen zeggen. Daarna via een mooie weg onze route voortgezet. Zion is een mooie bergformatie waarbij je door de bergkloven rijdt of loopt. 0nderweg kwamen wij nog hoor nsheeps tegen. Wij hebben onze eerste Hike er al op zitten. Deze wandeling bood ons na ca 1 uur lopen een mooi uitzicht op de kloof en de weg die wij later zouden berijden. Na deze wandeling (en de warmte van de dag) kwamen wij om 15.00 uur aan bij ons hotel, dat ca 5 minuten lopen bij de ingang van het park ligt. Lekker centraal dus. Daar het erg druk was in het park zelf, hebben wij besloten vandaag niet meer het park in te gaan, maar het plaatsje Springdale per voet te verkennen. Bij een informatiecentrum de wandelroutes voor morgen besproken en daarna een lekkere miklshake genomen. Daar ons hotel ook een zwembad en hot tub heeft hebben wij de resterende middaguren aldaar doorgebracht. Tenslotte is dat ook vakantie vieren en moeten wij ook aan onze "teint" werken. Hedenavond in een heel leuke eetgelegenheid een goede burger gegeten. Gezien het feit dat wij hier in een dal leven, is het buiten nog zeer behagelijk. Hebben even bij een supermarkt het ontbijt voor morgen ingeslagen, zodat wij vroeg op pad kunnen. Het zal een warme dag worden, verwachten wij.

• 08 September 2016 - 10:25

Richard:

Wat een dag hey.... autokerkhof is inderdaad een veel te slechte naam. Ik noem het meer een 3e hands inkoopcentrale en zie , natuurlijk als autofreak, ook wel mogelijkheden voor een vette hot rod staan.... Waanzinnige grote kloven zeg in Zion, onvoorstelbaar dat daar ooit water in stond. Geniet van de uitzichten en blijf vooral foto's maken.