Van Springdale naar Las Vegas 9 september - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van Erik en Eveliene - WaarBenJij.nu Van Springdale naar Las Vegas 9 september - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van Erik en Eveliene - WaarBenJij.nu

Van Springdale naar Las Vegas 9 september

Door: Eveliene

Blijf op de hoogte en volg Erik en Eveliene

09 September 2016 | Verenigde Staten, Las Vegas

Vanmorgen voor de verandering eens heel vroeg opgestaan. Om zeven uur zaten wij in de auto op weg naar Bryce. Bij de uitgang van het park zagen wij een zeer mooi mannetjes hert langs de kant van de weg staan grazen. Dus deze even vereeuwigd. Ook nu zagen wij weer veel dode herten langs de weg, die waarschijnlijk vannacht de oversteek van links naar rechts niet hadden overleefd.. Bij het hotel in Bryce hadden ze alles netjes in een plastic tas voor ons klaar liggen. Wat een service. Om 9 uur reden wij richting Las Vegas. Erik keek nogmaals met verliefde ogen richting het autokerkhof in Glendale. Maar wij hadden een druk programma. Wij waren gewezen op een mooi park iets boven Las Vegas, Valley of Fire. Dus onze TomTom richting dit park laten manoeuvreren. De omgeving en de temperatuur veranderde onder onze ogen. Hier is sprake van een woestijnklimaat met dito uitstraling. Temperatuur boven de 40 graden en de lucht is heel droog. Het park heeft veel grillige rode rotsformaties. Er zijn veel wandelingen te maken en het schijnt vooral bij zonsopgang en zonsondergang een fantastisch spektakel te zijn. Wij waren er echter rond de klok van 12. Het was er drukkend warm. Wij zijn de auto alleen even uitgeweest voor het maken van foto's en kleine wandelingen van max 100 meter. In het Visitorcentrum zagen wij nog een stel militairen (Engelsen-Noren-Duitsers) die hier een woestijntraining deden. Ik moest er niet aan denken. Op de terugweg nog een kudde bergeiten gezien.
Rond 3 uur zijn wij richting Las Vegas gereden. Een mooie weg. In de buurt van las Vegas werd het wel drukker op de weg, maar onze navigatie wees ons prompt de goede weg naar het Circus Circus hotel alwaar wij 1 nacht zullen verblijven. Auto konden wij makkelijk kwijt in de mega garage en na de incheck, een kleine opfrisbeurt zijn wij op pad gegaan in het gekkenhuis, wat ook wel de strip van Las Vegas genoemd wordt. Erik keek zijn ogen uit. Ook hier veel glitter en glamour, maar ook veel armoede van alle daklozen, gehandicapten en oorlogsveteranen die je om geld vragen. Veel vrijgezellenfeesten, feestbeesten die vieren dat ze eindelijk 21 jaar zijn geworde en veel vreemde figuren verkleed als tekenfilmhelden, maar ook striptease dames die graag met je op de foto willen. (voor geld). Het leek mij een goed idee om alle luxe hotels van binnen en buiten te bekijken. De thema hotels vind ik dan het leukste. Dus zijn wij van uit het Venetian (venetie nagebouwd compleet met grachten en gondels, de Rialtobrug) naar Parijs (Eiffeltoren, Quartier Latin) en New York (Vrijheidsbeeld en sfeervol plein met veel barretjes en live muziek, naar buiten naar een duitse Biertent gegaan. Aldaar werd live country muziek gespeeld. en veel nummers werden luidkeels mee gezongen door alle aanwezigen. En zo werd het 4 uur. Dus best wel een zeer drukke inspannende dag/nacht. Nu is het half 11 in de ochtend. erik heeft net thee, koffie en verse croissants gehaald. Wij hebben het plan om naar de Hooverdam te gaan en dan op naar Death Valley. Wij houden jullie op de hoogte.

• 10 September 2016 - 23:00

Richard:

Kijk dat is maximaal je vakantiedag benutten... Hou vol en maak nog een paar van zulke mooie dagen.