Van Sequoia naar Yosemite 12 september - Reisverslag uit Yosemite Village, Verenigde Staten van Erik en Eveliene - WaarBenJij.nu Van Sequoia naar Yosemite 12 september - Reisverslag uit Yosemite Village, Verenigde Staten van Erik en Eveliene - WaarBenJij.nu

Van Sequoia naar Yosemite 12 september

Door: Erik

Blijf op de hoogte en volg Erik en Eveliene

12 September 2016 | Verenigde Staten, Yosemite Village

Vandaag reizen wij van Three Rivers via Sequoia naar Yosemite. Deze reis gaat volledig over de secundaire wegen ( de 198, de 180, de 41, de 49 en de 120) en wij komen dus niet op de snelle highway. Vanochtend hebben wij eerst in het hotel ontbeten en om half negen zijn we vertrokken naar het Sequoia Nationaal Park. Hier aangekomen zijn wij eerst naar de Moro Rock en de Tunnel Log gereden. Bij de laatste hebben wij wat leuke plaatjes gemaakt! Na deze actie was het tijd voor een wandeling, deze hebben wij gemaakt bij de grootste nog levende Sequoia boom ter wereld, de General Sherman. Indrukwekkend zo groot 33 meter omtrek en zo oud, ruim 2200 jaar…… Dit bos staat vol met grote bomen en omdat wij naar de General Sherman gingen lopen, liepen wij rond de grote bomen heen, op een gegeven moment hadden wij de grootste boom in het vizier en hebben wij plaatjes lopen schieten….. alleen bleek later dat dit niet de General Sherman was, maar een boom die er op zo’n twintig meter vanaf stond….. wij voelden ons even heel dom! Maar goed uiteindelijk hebben wij ons plaatje met de General Sherman kunnen schieten. Omdat wij ruim 212 feet moesten dalen voor de General Sherman, moesten wij ook weer omhoog klimmen, dat kostte ons meer moeite dan we zouden verwachten, reden de dunnere lucht speelde ons parten omdat wij zo hoog zaten in de bergen. Na deze klim zijn we door het Kings Canyon Park doorgereden richting Yosemite. Deze route bestaat uit bijna uitsluitend bochten, haarspeldbochten, vergezichten, dieptepunten en nog meer haarspeldbochten. Kortom als je een hekel hebt aan bochten, doe deze route niet na!! Aangekomen in Yosemite was het plan om naar het Glacier point te gaan rijden, inmiddels was het al over zessen en vonden wij het verstandig om dit door te schuiven naar de volgende dag, omdat wij anders in het donker ruim 25 miles naar het hotel moesten rijden zonder straatverlichting, en dat zou zeker niet goed uitpakken met deze kronkelige wegen. Zo hebben wij morgen dus ook weer wat te doen!