Zion National Park 8 september - Reisverslag uit Springdale, Verenigde Staten van Erik en Eveliene - WaarBenJij.nu Zion National Park 8 september - Reisverslag uit Springdale, Verenigde Staten van Erik en Eveliene - WaarBenJij.nu

Zion National Park 8 september

Door: Erik

Blijf op de hoogte en volg Erik en Eveliene

08 September 2016 | Verenigde Staten, Springdale

Vandaag hebben wij een drietal wandelingen op het programma staan. De auto gaan wij vandaag niet gebruiken. Met de gratis shuttlebus van de lodge naar de ingang van het park, en vandaar met de shuttleparkbus naar onze wandeling, het is zoals alle dagen al weer mooi weer. Zion is een mooi park met vele verschillende natuurverschijnselen, Wij starten met de tocht naar de Narrows, een smalle doorgang in de bergen waar het soms snel met water vol kan lopen. De tocht is mooi, er staat een uur voor, maar omdat wij al snel een hert met jongen tegenkomen, verder eekhoorns zien en hagedissen in de droge rivierbedding (door de tijd van het jaar) doen wij er wel tweeënhalf uur over. De volgende tocht is de tocht weeping rock, wij gaan met de shuttlebus een 20 minuten terug richting hoofdingang van het park. De weeping rock is een wandeling van een half uur, je loopt tegen de berg op en op een gegeven moment komen er allemaal druppels van boven. De overstekende zandsteen van zo'n 75 bij 8 a 9 meter druipt het opgeslagen vocht van de afgelopen jaren eruit. Een bijzondere ervaring waarbij je jezelf de vraag stelt, hoe moet dat wel niet druipen als het echt heeft geregend? Een leuke korte wandeling dus. De laatste tocht die wij op het programma hadden was langs de Emerald Pools. Dit zijn opslagmeertjes op drie verschillende hoogten in het Zion park. De meertjes zijn niet echt groot, de bovenste zo'n 35 meter in doorsnee, de middelste een meter of 8 en de laagste slecht een meter of 4. De wandeling was erg leuk, met name het laatste stuk was zwaar, over rotsen en afgebroken stukken steen, niet ongevaarlijk. Leuk was dat wij ook hier weer allerlei dieren hebben gezien, zoals de herten, eekhoorns en hagedissen, nu in andere kleuren,
De hoogte die wij moesten klimmen was zomaar een 250 tot 300 meter. Er stond dan ook twee uur voor deze tocht maar ook hier hebben wij een uurtje langer over gedaan. Toen wij terug liepen hebben wij nog bergbeklimmers gezien. Met ze drieen hingen ze op een rots voor ons, nauwelijks te zien met het blote oog, maar met de 63x zoomlens van mij ging dat helemaal goed! Daarna lekker terug naar de lodge om te douchen, zwemmen en daarna het verhaaltje te maken voor de blog. Helaas liep dat laatste wat anders. De pc was na het laden van de foto's leeg, en de powerkabel voor de stroom was nergens te vinden....... dom ik had hem in onze vorige hotelkamer laten liggen, en herinnerde mij waar..... dus gebeld met het hotel in Bryce en gelukig ze hadden hem gevonden..... Dus morgen niet gelijk richting Las Vegas meer eerst even terug om wat op te halen. Voordeel is dat we dan weer een andere route zien, met nog meer leuke hoogtepunten........

• 12 September 2016 - 20:56

Hanneke Van Der Velden:

Leuk, knabbel en Babbel in het echt!