Yosemite National Park 13 september - Reisverslag uit Yosemite Village, Verenigde Staten van Erik en Eveliene - WaarBenJij.nu Yosemite National Park 13 september - Reisverslag uit Yosemite Village, Verenigde Staten van Erik en Eveliene - WaarBenJij.nu

Yosemite National Park 13 september

Door: Eveliene

Blijf op de hoogte en volg Erik en Eveliene

13 September 2016 | Verenigde Staten, Yosemite Village

Gisteravond even de kaart van het park Yosemite met elkaar bekeken. Daar wij maar 1 dag in dit park zijn en we veel willen zien hebben we besloten zoveel mogelijk met de auto te doen en de wandelingen per plek te bekijken. Allereerst gaan wij de Tioga Pas op. Daar wij deze reis bij Tioga Tours geboekt hebben een MUST om ook te zien waarom zij deze naam gebruikt hebben. En ja… dan belandt je op een hele mooie lange weg aangelegd door een bos en hele mooie rotsformaties. Ditmaal van grijs granietkleurig hard gesteente. Wij zien bomen die met wortels de rotsen doormidden kloven en anderzijds rotsen die bomen te sterk zijn geweest zodat de boom om de rots is gegroeid. Ook is goed zichtbaar dat hier regelmatig bosbranden hebben gewoed en zie je een deel van de berg met alleen maar zwarte stokje staan. Gelukkig zijn wij geen hardrijders en genieten wij van beide zijde van de weg, want plotseling stak een hert de weg over en wist niet wat te doen. Hert nummer 2 bleef op de rots achter, dus hert nummer 1 maakte rechtsomkeer en verdween weer daar waar ze vandaan kwam. Natuurlijk niet de camera schietklaar, want wie verwacht zoiets.
Daarna zijn wij naar de vallei gegaan. Bleek dat de weg naar het bezoekerscentrum afgesloten/slecht bereikbaar te zijn wegens brand. Wij zijn langs deze brandhaarden gereden en het was ongelofelijk om te zien wat dit weer voor impact heeft.
Daarna de weg naar Glacier Point opgepakt. Dit punt ligt op ca 2100 meter en de weg daar naar toe, haarspelden, korte bochten, mooie uitzichtpunten, maakte dat Erik weer met een hele grote glimlach achter het stuur zat. De auto bevalt hem zo wie zo erg goed. De wegligging is perfect en de V6 motor maakt ook plezierige geluiden, waarvan je bijna het idee gaat krijgen dat ook HIJ het prima naar zijn zin heeft op de wegen die wij rijden. En zo kwamen wij dus aan bij dit mooie eindpunt. Aldaar een korte wandeling gemaakt naar het punt dat een goed zicht gaf op de berg Half Dome. Mooie foto’s kunnen maken. En toen de weg weer terug naar het hotel. Wij zijn allebei heel stil en weten dat dit de laatste dag is in het stille natuurlandschap. Morgen op weg naar San Francisco. Wij moeten de auto inleveren op het vliegveld (snik-snik) en zullen de resterende dagen in deze stad doorbrengen. Het voelt voor ons echt als aftellen. En eerlijk gezegd… wij willen nog niet naar huis.. wij hebben het hier zo naar ons zin.
In het hotel eten wij weer een klein hapje, ditmaal beide een hamburger en gaan onze koffers overpakken. Morgen nog een rit van ca 3 uur en dan wacht ons de grote stad. Wij zijn ons nu aan het inlezen wat wij aldaar gaan doen onder het genoegen van een kopje koffie en een Diet-Coke, zoals hier een cola light genoemd wordt.

• 15 September 2016 - 09:26

Christine :

Mooi geschreven weer. Dat zal wennen worden om vanuit de natuur in de grote stad te gaan verblijven. Sterkte, goede reis en veel plezier verder.

• 15 September 2016 - 10:24

Patricia:

Leuk om jullie verhalen te lezen! Nog heel veel plezier!!!!

• 15 September 2016 - 14:21

Richard:

Zo dat gaat snel he....weer een reis voorbij. Hoop dat SF voor jullie ook een mooie tijd brengt. Blijf genieten tot je thuis bent hoor, das veel leuker. Cu soon